8 oktober 2019

Resan till värmen

Resor

Äntligen är vi nere i värmen😎

Vi kom till hotellet onsdag natt 02.30. Vi flög från Landvetter 22.00 , lite senare avgång än planerat. När vi bokade resan i december var det planerat lyfta 10.20 så lite segt att vänta hemma hela dagen. Tyvärr brast min migrän ut så hela dagen igår, torsdag så jag låg sjuk hela dagen på hotell rummet. Lite trist för min sambo men han stöttar mig i alla väder ❤ och jag för honom ❤

Men i eftermiddag piggna jag till så det blev en liten ronda på stan och liten stund på ett fik.. ☕

Jag har i många år åkt till Spanska östkusten och Lloret de Mar. Rehab för mina rygg problem och har hittat mitt lilla paradis. Och när jag träffade min sambo så ville han åka med så vi var här förra året förstagången tillsammans. Men i år blev det flyget. Då jag varit flygrädd har jag bara åkt med sovbuss  men har nu börjat övervinna flygrädslan.

190915:

Igår var det en dagstur in till Barcelona.
Det är ca 8 mil söder om stan.  Vi åt en tidig frukost och åkte med buss från hotellet vid 08.30. Resebyrån hade hyrt en buss och chaufför och så mötte våran svenska guide upp oss inne i Barcelona.
Först blev det en tur in till La Sagrada Familia,  katedralen som aldrig blir klar 😊 men dem tror att om ca 7 år kommer den stå klar.

Sedan blev det en tur bort till fotbolls stadion,  Camp Nou, där vi kunde ta lite kort,  handla i shoppen om vi ville men jag tyckte det kändes för kort om tid till det så det hoppade vi över.  Det var ju rätt så gott om folk 😎

Vid lunch stoppet stannade vi på Montuiq bergen med utsikt över hela stan 😊

Vi fick lite fri tid på stan, ca 2 timmar så det blev lite glass och lite små shopping på  La Rambl.
När vi kom fram till hotellet var vi väldigt trötta så efter middagen slappade vi på balkongen,  22 grader varmt kl .21.00 .
Idag har vi tagit det lugnt och badat 🌞

190918:

Vid 14 tiden kom väskbilen som körde vårat bagage från hotellet fram till bussen. Det var utcheckning vid 11-tiden, vi åt lunch innan det var dags att åka till Barcelona flygplats.

Flyget skulle avgå vid 17 men var nästan 1 timme försenat så vi var inte hemma förräns vid 23-tiden och vi kom hem till endast 7 +grader och vi åkte från 27 +grader